ÖRKÉNY SZÍNHÁZ
Online jegy vásárlás

Neudold Júlia

Neudold_juli_kp

 

 

Neudold Júlia vagyok.

1982-ben születtem, Balatonfüreden nőttem fel, és Budapesten érettségiztem a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnáziumban. A Budapesti Műszaki Főiskolán mint terméktervező végeztem.

2012-ben diplomáztam színészként a Színház és Filmművészeti Egyetemen, Máté Gábor és Dömötör András osztályában. Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karát jelenleg is látogatom, pszichopedagógia és logopédia szakon.

A Színművészeti ötödik évét ösztöndíjjal Berlinben töltöttem, ahol több, Európai hírű társulat, így a Deutsches Theater és a Maxim Gorki Theater színházpedagógiai programját tanulmányoztam, gyakorlatot szerezve a foglalkozások tervezésében és vezetésében.

A németországi színházak nagy része szorosan együttműködik az iskolákkal, és ez, mint hatásos nevelési reform országszerte jól működik, megújítva és kiszélesítve a fiatal korosztálynak kínált tevékenységrendszert. Egy ilyen program életre szóló, nem devalválódó kulturális tőkét ad, azzal, hogy a művészet és színház értő élvezetére tanít. A művészi alkotásban való aktív részvételre ösztönözve nem csak értékközvetítő, hanem értékteremtő tevékenység is: közösségi foglalatosság, amelynek alanya és tárgya az alkotás. Az Örkény Színházban hasonló igényekkel indítjuk el most az IRAM-ot.

Kamaszkoromban szerettem bele a színházba, és ebből tartós kapcsolat lett. A színészet mellett ráleltem egy másik útra is: ezen az úton a közönségbe botlottam, és az ő aktív részvételére épülő művészeti akciókat ismertem meg.

A kamaszkor viszontagságaival együtt varázslatos, és némileg sajnálnám, ha a vele járó energiát egyszer végleg elveszteném. Azt gondolom, hogy a kamaszkorban jelentkező tanácstalanság és káosz, a lázadó ösztön és a kíváncsiság hatalmas lehetőséget hordoz magában: a világ és a saját lényünk újjászületésének lehetőségét. Ez az életkor illanékony, vissza nem térő lehetőség, sőt, kényszer a kérdezésre, válaszkeresésre, a kreativitásra. Az IRAM egyik célja, hogy ehhez ösztönzést nyújtva művészi szinten kérdezzen, a válaszkereséshez pedig történeteket és felismeréseket: színházi élményt nyújtson.